torsdag 1. november 2012

Tilgjengelighet og "intime" tjenester som suksessfaktor

Dagens første foredragsholder var Hans-Olav Eriksen.

Hans-Olav er fastlege og leder for legetjenesten i Balsfjord kommune, og daglig leder i Lyngsfjord Adventure. Han startet bedrift på grunn av et veddemål, og er så innbitt at han biter seg fast.

"Vi ønsker å ta gjesten ut og la dem få en mestringsfølelse i villmarka."

Lyngsfjord Adventure er et overbyggende reiselivsselskap med salg av opplevelser ut fra en villmarksbase i Tamokdalen i Troms.

I 2011/12 hadde de 10 000 gjester, hvorav 99 % var utenlandske. Lyngsfjord Adventures visjon er å bidra til å gjøre Tromsøregionen til Norges, og på sikt Nordkalottens fremste kvalitetsleverandør av opplevelsestjenester.

 I følge Eriksen har Lyngsfjord blitt et profesjonelt selskap, samtidig som de er som en familie.

Tilgjengelighet og "intime" tjenester er viktige stikkord for suksessen til Lyngsfjord Adventure.

"Det varme måltidet var enkelt, men det gjorde det bare enda mer fornøyelig. Det var som at vi hadde middag med Lyngsfjordfamilien, like ved deres middagsbord."
Travela 20.11.11